Scripsit ille rian Candler¥© <B.Candler / pobox.com>:

> But then they are just 3-5 character parentheses, not 1-character
> parentheses...

> Actually all those apart from the first 'begin' and the final 'end' are not
> necessary in C.

Neither are they in Pascal. But I'll now "copy" the program 1:1 to Pascal:

function main(argc: integer; argv: array of string): integer;
begin
  if argc < 2 then
    begin (* optional *)
      main := -1;
    end (* optional *)
  else
    begin (* optional *)
      main := argc - 1;
    end (* optional *)
end;

--
Wir haben sehr  lange  und  intensiv darer nachgedacht und gesprochen,
was  diese  Worte bedeuten  möçen: "Und half  mir  auch  nicht du".  Das