Saluton!

* Mauricio Fern?ndez <batsman.geo / yahoo.com>; 2003-05-07, 17:06 UTC:
> "Trade your German for my Ruby. Deal?"

First was exchange of goods, then was exchange of money, then came
virutal exchange of money. Now we have reached a new quality.

Angefangen hat es mit dem Austausch von G?tern, dann kam der
Austausch von Geld, dann der virtuelle Austausch von Geld. Jetzt
haben wir eine neue Qualit?t erreicht.

> Put shortly: I am in the process of learning German.

In contrast to many Germans that are in the process of forgetting
their mothers tongue.
Anders als viele Deutsche, die momentan im Begriff sind, ihre
Muttersprache zu vergessen.

> I would like to write (in German) on interesting stuff (Ruby :-)
> and (hopefully) have my texts reviewed. The idea is helping
> somebody know more about Ruby at the same time I learn more German.

What about translating existing texts into German and have someone
review the translation? 'Ad majorem Ruby gloriam' so to say ('ad
majorem Dei gloriam' is the motto of the Societas Jesu - see Mary
Doria Russell: 'Sparrow').

Wie w?re es damit, vorhandene Texte ins Deutsche zu ?bertragen und
jemanden die ?bersetzung ?berpr?fen zu lassen. Sozusagen 'ad majorem
Ruby gloriam' ('ad majorem Dei gloriam' ist das Motto der Societas
Jesu, siehe Mary Doria Russell: Sperling).

Warning: At yesterday's LUG meeting I did produce a much laughter by
looking irritated and saying: "That formulation ... is interesting".
How that? We were planning an installfest and somebody did raise the
question 'What about theft?' - 'That's what the guards' (sp?) job.'.

Warnung: Beim gestrigen LUG-Treffen habe ich f?r eine Menge Gel?chter
gesorgt, indem ich verwirrt blickte und sagte: 'Diese Formulierung
... ist interessant'. Wie das? Wir waren dabei, eine Installparty zu
planen, als jemand die Frage aufwarf 'Was ist mit Diebst?hlen?' -
'Daf?r ist die Wachmannschaft zust?ndig.'

Gis,

Josef 'Jupp' Schugt
--
e-mails that do not contain plain text, are larger than 50 KiB, are
unsolicited, or contain binarys are ignored unless payment from your