前川です。
成瀬さん、ありがとうございます。
助言したがって、1.8.7もしくは、1.9をインストール使用と思いますが、
会社のパソコンのため、関連モジュールをgemを使ってインストール使用としても、
関連モジュールの自動インストールできません。
前回は、ネットで、しらべて、手動で、インストールした次第です。

どなたか、1.8.7もしくは、1.9の対応するgem関連でインストールするモジュール
の
バージョンを教えてください。
当方が、インストールしているモジュールは、以下です。
O/Sは、windows−xp prifessional Version 2002 Service Pack3 です。

C:\Documents and Settings\M118543>gem list --local

*** LOCAL GEMS ***

actionmailer (1.3.6)
    Service layer for easy email delivery and testing.

actionpack (1.13.6)
    Web-flow and rendering framework putting the VC in MVC.

actionwebservice (1.2.6)
    Web service support for Action Pack.

activerecord (1.15.6)
    Implements the ActiveRecord pattern for ORM.

activesupport (1.4.4)
    Support and utility classes used by the Rails framework.

fxri (0.3.6)
    Graphical interface to the RI documentation, with search engine.

fxruby (1.6.12)
    FXRuby is the Ruby binding to the FOX GUI toolkit.

hpricot (0.6)
    a swift, liberal HTML parser with a fantastic library

log4r (1.0.5)
    Log4r is a comprehensive and flexible logging library for Ruby.

rails (1.2.6)
    Web-application framework with template engine, control-flow layer,
    and ORM.

rake (0.7.3)
    Ruby based make-like utility.

sources (0.0.1)
    This package provides download sources for remote gem installation

win32-api (1.0.4)
    A superior replacement for Win32API

win32-clipboard (0.4.3)
    A package for interacting with the Windows clipboard

win32-dir (0.3.2)
    Extra constants and methods for the Dir class on Windows.

win32-eventlog (0.4.6)
    Interface for the MS Windows Event Log.

win32-file (0.5.4)
    Extra or redefined methods for the File class on Windows.

win32-file-stat (1.2.7)
    A File::Stat class tailored to MS Windows

win32-process (0.5.3)
    Adds fork, wait, wait2, waitpid, waitpid2 and a special kill method

win32-sapi (0.1.4)
    An interface to the MS SAPI (Sound API) library.

win32-sound (0.4.1)
    A library for playing with sound on MS Windows.

windows-api (0.2.0)
    An easier way to create methods using Win32API

windows-pr (0.7.2)
    Windows functions and constants bundled via Win32::API

             "NARUSE, Yui"
             <naruse / airemix.j
             p>                                                       宛先
                                        ruby-list / ruby-lang.org (ruby
             2009/07/03 21:31           mailing list)
                                                                        cc

             ruby-list@ruby-la                                        件名
                 ng.org へ              [ruby-list:46153] Re: るびま 標準
             返信してください           添付ライブラリ紹介 第3回のサンプ
                                        ル EUC-JPの結果