まつもと ゆきひろです

In message "[ruby-list:28771] copyright of gc.c"
    on 01/03/15, TAKAHASHI Masayoshi <maki / inac.co.jp> writes:

|この前気づいたのですが、gc.c から、
|
|  Copyright (C) 1993-2000 Yukihiro Matsumoto
|  Copyright (C) 2000  Network Applied Communication Laboratory, Inc.
|  Copyright (C) 2000  Information-technology Promotion Agency, Japan
|
|以外のcopyright表示がなくなってますが、ひょっとしてGCもRubyオリジナル
|になったのでしょうか?

そうですね。書き換えました。厳密には数行くらいオリジナルのラ
インが残ってるかもしれませんが。

|でしたら、READMEも(README.jpも)

|--- README.org	Thu Mar 15 12:50:09 2001
|+++ README.new	Thu Mar 15 12:50:37 2001
|@@ -117,8 +117,8 @@
|      software (possibly commercial).  But some files in the distribution
|      are not written by the author, so that they are not under this terms.

|-     They are gc.c(partly), utils.c(partly), regex.[ch], st.[ch] and some
|-     files under the ./missing directory.  See each file for the copying

了解です。