ごとけんです

In message "[ruby-list:15426] Ruby is used in qtime-collection"
    on 99/07/14, hiramatsu / linuxjapan.com <hiramatsu / linuxjapan.com> writes:

>ftp://metalab.unc.edu/pub/linux/devel/lang/misc/qtime-collection-1.6.tar.gz
>
>にあります。
>
>で、この中にはRuby版も含まれています。作者は日本人では無いので
>ちょっと驚きました。海外でも知っている人は知っているんですね。

ちょびっと変だったので現実逃避に改変版を送ってみました。

Klaus Alexander Seistrup wrote:
>Please say hello to your Japanese friends, I would *very* much like to go
>to Japan one day.  We have many Japanese tourists here in Copenhagen, DK,
>but I have never had the chance of visiting Japan yet.

とのことです。 # まぁ社交辞令なんだろうけど ^^;;;

ところで、最初送ったのはエンバグしてたし、そもそも元がエンバ
グしがちな書き方だったような気がしたのでだいぶ変えて送り直し
ました。そしたら、

>I have chosen the first one you sent me, and corrected the "o'clock" thing
>as you pointed out.  I chose that one because it looks much more like the
>original source, although I also like your .compact.join() trick. :-)

悔しいので、彼が選ばなかった方を、
http://www.math.sci.hokudai.ac.jp/~gotoken/ruby/p/myqtime.rb
に置いておきます。ひまなひとはオリジナルと比較してみて下さい :-)

http://www.magnetic-ink.dk/download/qtime.rb

-- gotoken

# ライセンスの記述ってどれくらいハショってもいいんだろ…