いがらしです。

At Wed, 06 Sep 2000 03:55:20 +0900,
in [ruby-ext:01240] Re: Ruby/GTK-0.23 & ruby-1.6.0-preview & progressbar,
Hiroshi IGARASHI <igarashi / ueda.info.waseda.ac.jp> wrote:

> なんとなく見覚えがあるんですが……見つからないです。

http://www.daa.com.au/pipermail/pygtk/2000-June/000070.html
からのスレッドかな。Jamesさんの

> [...]
> pygtk as part of the gnome-python package (so it would have to be
> installed separately).  Does this sound like a good idea?

> There will always be a gtk only pygtk.  What I was wondering about was
> whether it would be a good idea to stop including pygtk inside
> gnome-python as well.

に対して、pygtkはgnome-pythonにも含めたままにして欲しい、
という意見があったようで、結局そのままなのかな。