ちょっと脱線します。 :)

At Wed, 5 Sep 2001 19:48:08 +0900,
Takahiro Kambe wrote:
> NetBSDのオンライン・マニュアルによるとsetreuid(2)は、
>
>      This interface is made obsolete by the saved ID functionality in
>      setuid(2) and seteuid(2).
>
> という記述もあったりします。ちなみに、

 FreeBSD の manpage にも

     The setreuid() function has been used to swap the real and effective user
     IDs in set-user-ID programs to temporarily relinquish the set-user-ID
     value.  This purpose is now better served by the use of the seteuid()
     function (see setuid(2)).

     When setting the real and effective user IDs to the same value, the stan-
     dard setuid() function is preferred.

とあり、 setreuid はユーザランドからほぼ一掃されています。

 ただし、 setuid/seteuid/setreuid の実装にもよりますが

http://docs.FreeBSD.org/cgi/getmsg.cgi?fetch=893121+0+current/cvs-all

に挙げられているようなケースではまだ必要(有用)なようです。

--
                     /

"Freeze this moment a little bit longer, make each impression
  a little bit stronger..  Experience slips away -- Time stand still"