    fixpos (node=0xadaa0, orig=0x1eed) at parse.y:3074
    3074        node->nd_file = orig->nd_file;
    (gdb) where
    #0  fixpos (node=0xadaa0, orig=0x1eed) at parse.y:3074
    #1  0x3f554 in yyparse () at parse.y:1004
    #2  0x40118 in yycompile (f=0x69e38 "-") at parse.y:1507
    #3  0x401dc in compile_file (f=0x69e38 "-", file=727552, start=1)
        at parse.y:1538
    #4  0x5121c in load_file (fname=0x69e38 "-", script=507904) at ruby.c:525
    #5  0x51278 in load_stdin () at ruby.c:540
    #6  0x50d20 in proc_options (argcp=0xeffff71c, argvp=0xeffff720) at ruby.c:368
    #7  0x5170c in ruby_process_options (argc=1, argv=0xeffff874) at ruby.c:737
    #8  0x200c8 in ruby_options (argc=1, argv=0xeffff874) at eval.c:738
    #9  0x16b0c in main (argc=1, argv=0xeffff874, envp=0xeffff87c) at main.c:31

  こんなです.

  柳川 @ 情報システム学研究科 . 電気通信大学
  katze / yuba.is.uec.ac.jp                             February 9th, 1998.
# It is comparison that makes men happy or miserable.