Hi, all

In May, we will identify bug tickets that should be closed before
1.9.2.
In practice, it is impossible to solve all bug tickets.  So we'd
like to prioritize as "Low" the issues that meets *any* following
conditions:

  - the issue cannot be reproduced on developpers' machines and its
    reporter does not answer
  - the issue is only reproduced on "perhaps" or "unsupported"
    platform
  - the issue is only reproduced on "best effort" platform and is
    not fatal
  - there is no maintainer for the issue and it is difficult for
    core team to fix
  - there is reasonable workaround for the issue

The other issues are prioritaized as "Normal or higher".
We aim to fix all "Normal or higher"-priority tickets before 1.9.2
release.

Even if "Low"-priority tickets are left unsolved, 1.9.2 shall be
released.  It is not prohibited (and even encouraged) to fix "Low"-
priority tickets, of course.


遠藤です。

5 月になったら、1.9.2 で解決すべきチケットを同定します。
全チケットに対処するのは現実的に不可能であるため、以下のいずれかの
条件を満たすチケットは "Low" としたいと思います。

  - 開発者の環境で再現できず、報告者が反応しない問題
  - perhaps 以下の環境に特有の問題
  - best effort の環境に特有で、致命的ではない問題
  - メンテナ不在で、core team では対応が難しい問題
  - reasonable な回避方法がある問題

他は "Normal" かそれ以上となります。
1.9.2 では "Normal" 以上のチケットを対処することを目指します。

"Low" のチケットは残っていても 1.9.2 リリースを妨げませんが、「修正
するコミットを禁止する」ということではありません。
直せるものはどんどん直してください。

-- 
Yusuke Endoh <mame / tsg.ne.jp>