こんにちは、shelarcyです。

この間加入したばかりの本家の mailing-list で以下のような言及から始まる
意見が提示されていたので、関係する URL とともに送ります。

Proposal for a new I/O library design
http://www.haskell.org/pipermail/haskell/2003-July/012312.html

> The other day I was reading the Haskell i18n debate in the list archives,
> and started thinking about possible replacements for the existing Haskell
> file I/O model.
>
> It occurred to me that the Haskell community has really dropped the ball
> on this one.

Reading/Writing Binary Data in Haskel
http://www.haskell.org/pipermail/haskell/2003-July/012210.html

Unicode + Re: Reading/Writing Binary Data in Haskell
http://www.haskell.org/pipermail/haskell/2003-July/012249.html